skip to main content

Οι Χαΐνηδες στην Ολλανδία

Locatie: Paradiso Noord (Tuinzaal), Tolhuistuin. Adres: IJpromenade 2, Amsterdam Noord. Hier kunt u alleen pinnen.

Griekse folkband Hainides heeft de muziektraditie uit thuishaven Kreta met liefde en respect levend gehouden. Tijdens hun live optredens mengen ze eigen nummers met nieuwe arrangementen van traditionele muziek uit ook onder meer Turkije, Afghanistan en Bulgarije. Hun succes heeft de weg vrij gemaakt voor jonge artiesten om de Kretaanse muziektraditie te omhelzen en te verrijken met nieuwe elementen.

De band is opgericht in 1990 door een groep vrienden, waarvan de meesten studeerden aan de Universiteit van Kreta. Hainides bestaat uit: Dimitris Apostolakis (Kretaanse lyra, vocalen), Spiridoula Baka (vocalen), Dimitris Zaharioudakis (akoestische gitaar, vocalen), Michalis Nikopoulos (luit,bouzouki en vocalen), Alexis Nonis (basgitaar), Panagiotis Kanelos (drums), Konstantinos Pitsiolis (klarinet en doedelzak) en Athanasios Gkikas (sound).

Οι Χαΐνηδες στη Λευκωσία

 

Ο όρος <μέσος άνθρωπος> είναι μια φτηνή κι επικίνδυνη επινόηση της βιομηχανίας της διασκέδασης.

Αντίθετα, στην παράσταση των ΧΑΙΝΗΔΩΝ, πεινασμένα άγρια θηρία, παράτολμοι ακροβάτες, σεληνιασμένοι προφήτες, ριψοκίνδυνοι ταξιδευτές, αλλόκοτοι μάγοι, αλογάρηδες τσιγγάνοι, θαλασσοδαρμένοι κουρσάροι και παιγνιδιάρηδες ληστές τεντώνουν στα άκρα το λευκό πανί του χωροχρόνου. Πάνω σ' αυτό χορεύει μια σκιά. Η σκιά της αρχέγονης φλόγας της ύπαρξης.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ η είσοδος σε ενήλικες που δεν συνοδεύονται από τα παιδιά που κρύβουν μέσα τους. 

Πληροφορίες παράστασης

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

DOWNTOWN LIVE, Λευκωσία

Ώρα προσέλευσης στις 22:00

Πληροφορίες στο 99 81 00 11

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ

Ένα πολύ ιδιαίτερο project: ο Ψαραντώνης ερμηνεύει Μπωντλαίρ, Πούσκιν, Λόρκα, Πιρ Σουλτάν Αμπτάλ, Μπόρχες και Ρίλκε, μελοποιημένους από τον Δημήτρη Αποστολάκη και παιγμένους από τους Χαΐνηδες και τους Mode Plagal, που τα τελευταία χρόνια δουλεύουν από κοινού στα live και στη δισκογραφία. Νομίζω πως αν ακούσει κανείς επιδερμικά το cd αυτό, θα το αδικήσει. Απαιτεί και - ευτυχώς - προξενεί τη συμμετοχή ενός ακροατή μυημένου σε πολλά και διαφορετικά όμορφα πράγματα: στην ποίηση πάνω απ' όλα κι έπειτα στη φιλοσοφία, στην ιστορία, ακόμη και στη μεταφυσική, χωρίς να μπορώ να γίνω πιο συγκεκριμένος επ' αυτού, όπως και στην αρχέγονη Κρητική παράδοση και στη jazz. Καθώς η Μαρία Κώτη διαβάζει το ποίημα L' Albatros του Μπωντλαίρ και η τρομπέτα δίνει την εκκίνηση για ένα Τραγούδι του πολέμου με το Κρητικό ιδίωμα να συναντάει την κάντρι και τη ραπ, ο Ψαραντώνης λίγο παρακάτω αφηγείται στην ουσία την ιστορία του Εφέσιου σοφού Ηράκλειτου, δίνει Συμβουλές σ' ένα νέο λυράρη, μας μεταφέρει στην Κόρδοβα του Λόρκα και στο τέλος μας μιλάει αλληγορικά για τη Μάχη της Κρήτης, που, σύμφωνα και με τον δημιουργό Αποστολάκη, άρχισε αιώνες πριν και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με αμέτρητα θύματα...Θεωρώ τρομερά ταιριαστή τη σύμπλευση Χαΐνηδων και Mode Plagal - οι μεν πρώτοι ενισχύθηκαν και ανανεώθηκαν ηχητικά από τους δεύτερους, οι δε δεύτεροι έθεσαν την παικτική τους δεινότητα και τον αυτοσχεδιαστικό οίστρο της jazz στην υπηρεσία μιας τραγουδοποιίας ικανής να μας εισάγει σε ανώτερες σφαίρες, συγκριτικά με ότι κινείται στη δισκογραφία και προβάλλεται από τα ραδιόφωνα. Συν τοις άλλοις, εδώ ο Ψαραντώνης καταλαβαίνεις τι...λέει με τη χαρακτηριστική τραχιά εκφορά του λόγου του που συνήθως μασάει τις λέξεις. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά φανερώνει διαφορετικές ερμηνευτικές περσόνες, άλλοτε δυναμικός κι άλλοτε χαμηλότονος στα όρια του λυρικού, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται σε κάποιον η φράση λυρικός Ψαραντώνης. Μου άρεσε ακόμη η διακριτική και συνάμα απαραίτητη δίπλα του συμμετοχή της Μαρίας Κώτη με τα φωνητικά της και τις αναγνώσεις της σε γαλλικά, ρωσικά, ισπανικά, τουρκικά και γερμανικά, εφόσον τα ποιήματα ακούγονται στις μητρικές τους γλώσσες. Ίσως ο καλύτερος δίσκος των Χαΐνηδων μια και όλες τις συνθέσεις υπογράφει ο Αποστολάκης, αν και το project είναι ισότιμα μοιρασμένο με τους Mode Plagal και τον Ψαραντώνη.

 

Πηγή: www.lifo.gr

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ) στον κ. Jose Manouel Lamarque με αφορμή το άρθρο του με τίτλο «Η Ελλάδα χωρίς φωνή»


κατασκευή ιστοσελίδωνOnDesign | Web Design - Web Development - Web Hosting
Google+